Postimees, 31. mai 2022
Äri- ja reklaamkingituste maailm on selgelt suundunud endisest tarbimisühiskonnast praktilisele ja jätkusuutlikule lainele, kus on au sees taaskasutus ja keskkonnasõbralikkus. Reklaamkingituste ettevõtte ROI arendusjuht ja rohepöörde eestvedaja Sandra Vallik lisab, et soovides ettevõttes läbi viia rohepööret, on oluline meeskonna meelestatus samale lainele.
Kuidas on aastatega kerkinud kingituste juures vastutustundlikkusele mõtlemine? Kui palju seda küsitakse, kas inimesed peavad seda väärtuseks?
Roi omab kogemusi reklaamkingituste valdkonnas juba 30 aastat. Selle ajaga on firmakinkide tähendus ja eesmärk oluliselt muutunud. Näiteks 20 aastat tagasi ei olnud kliendi jaoks oluline, mis materjalist olid tehtud pastapliiatsid, mis kõlbasid ainult jagamiseks, mitte kirjutamiseks. Või kes õmbles need soodsad T-särgid, mis pärast esimest pesu lagunesid. Lisaks kuulusid tol ajal tootevalikusse asjad, mis olidki “nänn” selle sõna kõige otsesemas tähenduses. Kliendid soovisid esemeid, mida sai lihtsalt jagada ja millele sai oma ettevõtte logo peale panna. Sellegipoolest tootena ei omanud need hiljem mitte mingit väärtust ega leidnud kasutamist.
Kogu maailma valusalt puudutavat prügiprobleemi ja sellega kaasnevat saab leevendada vähema tarbimisega. Kuna see teema on vägagi oluline ja aktuaalne igal elualal, siis on see jõudnud ka reklaamkingituste valdkonda. Maailma kaubandusvõrgus on palju sellist, mida me tegelikult ei vaja. See puudutab ka firmameeneid, mida valides tasuks mõelda ökoloogilisuse ja keskkonnasäästu peale. Nende põhimõtete järgi valitud firmakingitus jutustab lugu sellest, et ettevõttes hoolitakse keskkonnast ning mõeldakse tulevaste põlvkondade peale.
Kui palju rõhuvad sellele tootjad?
Keskkonnale mõtlevate tehaste ja toodete osakaal suureneb pidevalt. Valime hoolega oma koostööpartnereid, kelle tootmisprotsessid on kontrollitud taustaga. Eelistame alati Euroopas valmistatud tooteid, mis lühendab tarneaegu ja vähendab seeläbi transpordiga seonduvat ökoloogist jalajälge.
Ühtlasi harime iseend, et olla teadlikumad toodetest ja materjalidest, mis on sõbralikumad meie loodusele või milliseid tasuks kindlasti vältida. Oleme läinud nende teemaga rohkem süvitsi, et mitte olla pealiskaudsed. Nimelt meiegi valdkonnas on väga palju rohepesu ja pahatihti nõuab see palju tööd, et tootjast päriselt aru saada, kui tõene nende “roheteemaline” reklaam on. Tahame olla igas etapis targemad ja teha jätkusuutlikke otsuseid. Seeläbi suuname ka oma kliente tegema valikuid, mis on loodusega tasakaalus.
Loe artikli täisteksti Postimehe vastutustundliku ettevõtluse teemalehest.