< Tagasi postituste nimekirja

Kaunis disain paneb iga reklaamkingituse särama

Kaunis disain paneb iga reklaamkingituse särama

Kingituste tegemine on juba pikka aega olnud inimeste käitumisuuringutes levinud teema, seda nii psühholoogidel, antropoloogidel, majandusteadlastel kui turundajatel. Nad on leidnud, et kingituste andmine on üllatavalt keeruline, kuid samas oluline osa inimsuhtlusest, aidates määratleda suhteid ja tugevdades sidemeid.


See paneb mõtlema, kuidas teha kingitusi, mis jäävad meelde, millel on pikaajaline kasutus ja positiivne mõju meie emotsioonidele?  Peale toote väljavalimist ning enne toote trükki minemist jõuame kõige olulisema faasi ehk silmapaistva disaini loomiseni. Need tooted on tulevikus reklaam, mis suure tõenäosusega tõstavad potentsiaalselt ettevõtte tulemusi. Kui Sa lähed kaubanduskeskusesse shopingule ja oled otsimas endale uut T-särki, siis jääb Sulle tõenäoliselt silma ikka see, millel on kas silmapaistvam disain või kaasahaaravam tekst. Põnevat disaini ole vaja ilmtingimata suurelt ja värviliselt teha. Mõnikord piisab lihtsusest – väikesest embleemist või tähtede kombinatsioonist näiteks T-särgi allääres.

 

‘’Kui Sa arvad, et hea disain on kallis, siis peaksid nägema, mis hind on halval disainil’’ – dr. Ralf Speth, CEO Jaguar

 

Kui ettevõtte poolt kingitusi tegema hakata, siis on selleks vaja leida võimaluste piires parimad lahendused. Nimelt soovitakse kliente ja töötajaid tunnustada ja hoida, parim viis selleks on kinkida väärtust loovaid kingitusi. Kingituste tegemine on väljaminek nagunii, aga kui tellida kõige odavam variant ja kingituse saajat see ei kõneta, siis on kulutus raisku läinud. Variante, kuidas tooteid paremini personaliseerida ja säravamaks muuta, on mitmeid:


  • Personaalse tekstiga disain – enamus toodetele saab lasta trükkida isikliku teksti. See, kui suurelt seda võimalik teha on, sõltub paljuski sellest, kui suur on toote trükitav pind. Mõnele tootele mahub trükkima ainult logo, kuid ainult logo kasutus jääb tavaliseks ja ei tekita erilisi emotsioone. Seega tasuks valida tooted, mis mahutavad lisaks logole ka meeldivat teksti, mis tekitab saajas positiivseid emotsioone ja pakub rohkem rõõmu
  • Roist on võimalik tellida ka sublimatsioonitrükiga tooteid, mis tähendab, et tootmises trükitakse disain juba kanga sisse. Sellised tooted on näiteks mikrofiiberrätikud, prillipuhastuslapid, kaelapaelad, vihmavarjud jm. Selle trükistiili puhul saab disainis lasta fantaasial lennata, sest trükkides on võimalik disainiga katta kogu toote pind.
  • Veel üks viis on lasta toodetele trükkida lõbusaid või hoopis inspireerivaid mõtteteri. Näiteks on pudeli või kruusi peale tehtud trükk tekstiga ‘’Parem pool täis kui pool tühi!’’ või on veepudeli peal trükk nagu mõõduklaasil, ainult et milliliitrite asemel on erinevad seisundid, mis tekivad kui ollakse joonud liiga vähe või liiga palju vett. Sarnaselt eelnevale näitele on eriti hea siduda tekst vastavalt toote otstarbele
  • Tänapäeval on trükitehnoloogiate maailm palju avardunud. Toote võib teha huvitavamaks ka tavapärastest erinev trükitehnoloogia. Näiteks võib T-särgile, pusale, nokamütsile või fliistekile teha klassikalise tikandi asemel 3D tikandi, mis näeb välja luksuslikum ja visuaalselt huvitavam. 
  • Märkmikutele ja muudele nahast või kunstnahast toodetele on võimalik teostada fooliumtrükki. Selle tehnoloogia juures on silmapaistvalt esinduslik,  läikiv ja seda saab teostada erinevates värvides.
  • Stantsimine/surutrükk on kindlasti lemmik trükitehnoloogia inimestele, kes armastavad lihtsust ent samal ajal ka elegantset disaini. Selle tehnoloogia puhul värvi ei kasutatagi, vaid efekt luuakse toote tasapinnaga. Disaini poole pealt sobib see rohkem logode ja kujutiste tegemiseks. Kui seda trükki ei ole võimalik teostada otse tootele, siis saab surutrükki teha stiilsele nahast sildile, mis omakorda õmmeldakse  pleedi, T-särgi, pusa jms külge.

‘’Tee seda lihtsalt, aga märkimisväärselt’’ – Don Draper




·     

 

 

·